Vi använder den mest funktionsrika plattformen som nu är tillgänglig.
Ovan ser ni några av alla de funktioner som finns i verktyget.
En hemsida har i stort sett alla företag idag. Det är inget konstigt, det är så vi idag visar att vi finns på marknaden. Under pandemin har vi tagit stora språng i digitaliseringen, ett bra exempel är digitala mässor och som har vissa likheter med hemsidan men ändå så stor skillnad i upplevelse och alla de möjligheter som den skapar.
Till Eget Företag-mässan kommer företagare och många som vill starta företag. På senaste mässan drev 47 procent företag och 49 procent kom för att starta företag. Alla kommer för att få kunskap, få inspiration, träffa experter och rådgivare. Många ser också mässan som en bra möjlighet att rusta sig och företaget för att möta marknadens utmaningar.
Det finns Bas- eller Premiumpaketet, samt ett paket för små- och nyföretagare, Småföretagarpaketet.
I er monter kan besökaren chatta och möta er personal över video. Ta del av era mässerbjudanden, guider, information och webinarier live eller förinspelat. Det finns nu även möjlighet att göra kundundersökning. Vi hjälper gärna till och erbjuder en komplett paketlösning för ert deltagande. Det finns en liten guide för utställare med format på bilder, logo och inspelade föreläsningar.
Du som bokar plats behöver utse en person som är admin för ert deltagande. Vi kommer att ha genomgång för alla admin via Teams på 30 minuter om hur mässan fungerar och vilka funktioner som finns och hur man lägger in information.
Kort innan mässan öppnar, kommer vi att göra en genomgång via Teams för all personal som ska bemanna montern under mässan.
Många skäl att ställa ut digitalt
Ja, förutom att det är mycket kostnadseffektivt och hållbart så visar den digitala mässan verkligen sin styrka jämfört med en fysisk mässa. De flesta som ställer ut på en mässa gör det för att hitta nya kunder och hålla kontakt med befintliga kunder.
✔︎ Kontaktuppgifter till alla som besöker montern
✔︎ Ser vilka besökare som tagit del av era erbjudanden
✔︎ Chatta och kan möta besökarna över video
✔︎ Ser vilken profil besökaren har vid besök i montern
✔︎ Ser vilka besökare som sett era seminarierna
✔︎ Egen matchning mot besökarnas profil
✔︎ Geografisk avgränsning är möjlig
✔︎ Ser hur många besökare som är inloggade i mässan
✔︎ Ser om en kollega redan har samtalat med en besökare
✔︎ Mötesbokning i mässan
✔︎ Alla kontaktlistor finns att ladda hem för egen uppföljning
✔︎ Att slippa transporter av utrustning och arbete med att bygga vanlig monter
✔︎ Att slippa hotell- och resekostnader för personal och besökare
✔︎ Alla som är hemma pga sjukdom eller har sjuka barn och personer med funktionshinder har möjlighet att delta på mässan.
• Frågestund live "10 minuter" öppen för mässbesökarna
• Avatar inspelad ca 20-30 sek, som välkomna besökare till montern och lyfter några exempel på vad ni kan hjälpa till med
• Inspelat webbinarie, förmedlar kunskap, tips och kan visa tjänst/produkt. Tänk på att hålla det kort ca 9-14 minuter.
• Berätta i era sociala medier om er medverkan i mässan
• Gärna attraktivt mässerbjudande