Finslipa din pitch på mässan

Mats Evergren
2 oktober 2019

Om du aldrig har försökt sälja in en idé till en främmande människa så är det dags att börja öva. Att vara bra på att presentera din affärsidé är viktigt när det är dags att söka finansiering för ditt nya företag. Att kunna göra en bra pitch och visa självförtroende kommer vara en stor hjälp när du ska övertyga andra om att din idé äger. Vi lär dig göra en hisspitch, en pitch i nio steg och göra en perfekt presentationsplan.

Den ädla konsten att dra en hisspitch
Tänk dig att du just startat ditt egna företag och att du råkar springa in i någon du kan ha nytta av, hur presenterar du då vad ditt företag har att erbjuda? Även om du inte är ute och jagar investerarare så är det värdefullt att kunna presentera sitt företag på 30 sekunder.

Prova den här metoden för att slipa på en 30-sekunders hisspitch. 

Pitchtipset kommer från Nordea.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022