Hur ofta bör man blogga?

25 augusti 2015

En vanlig fråga som vi får är hur ofta man bör blogga. Jag kan säga så här! Vill du bli en riktig storbloggare som Blondinbella eller Kissie så bör du blogga väldigt ofta, 4-5 gånger per dag är normalt för bloggare i den storleken MEN här pratar vi företagsbloggande och då är det inte lika väsentligt. Vill du blogga mer sällan så kan det vara en bra idé att satsa på kvalité istället för kvantitet.

Det viktiga är att man håller någon form av kontinuitet. Om man exempelvis väljer en dag i veckan så är det bra om man håller sig till det och gärna en speciell dag så läsarna vet när de kan förvänta sig ett inlägg.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022