importera och sälja livsmedel i Sverige eller drömmer du om att exportera svensk mat och dryck

7 november 2016

Fokus på internationell handel med mat och dryck på Eget Företag 2016
 
Funderar du på att importera och sälja livsmedel i Sverige eller drömmer du om att exportera svensk mat och dryck? Det finns goda möjligheter för företagare att handla globalt med livsmedel. Under mässan Eget Företag bjuder Jordbruksverket tillsammans med Livsmedelsverket och Business Sweden in till ett seminarium med fokus på handel med livsmedelsvaror. På seminariet får besökarna tips och idéer. Bland annat berättar arrangörerna om en ny guide som kan underlätta export på den myndighetsgemensamma portalen verksamt.se, berättar Anne Hansson på Jordbruksverkets marknadsavdelningen.

Handel med mat och dryck – tips och idéer
Torsdagen den 10 november kl. 15:00 –15:45 arrangerar Jordbruksverket, Livsmedelsverket och Business Sweden ett seminarium för den som funderar på att importera och sälja livsmedel i Sverige eller som bär på en dröm att exportera svensk mat och dryck. Samma seminarium arrangeras även fredagen den 11 november kl. 10:30 – 11:15.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022