Så här är mässan uppbyggd

Digital mässa, ett mycket kostnadseffektivt sätt att nå ut på marknaden
Alla vet att det kostar stora pengar att på egen hand marknadsföra sig, framför allt på smala målgrupper. Styrkan med en mässa är att arrangören med framgångsrik marknadsföring lockar hit rätt målgrupp och som utställare kan du nå ut till fler besökare. Den digitala mässvärlden skapar verkligen nya möjligheter!

Fysisk eller digital mässa? Vi tror att man framöver kommer arrangera både digitala, fysiska eller så blir det en hybrid. Men helt klart är att de digitala mässor är här för att stanna och utvecklas. 

Hög tid att skaffa erfarenhet av digitala mässor. Vi berättar gärna mer om våra erfarenheter av fysiska vs digitala mässor. Det finns många intressanta möjligheter i den digitala mässvärlden. 

 

Så här är mässan uppbygd

Eget Företag har en entréhall med bemannad reception för hjälp och vägledning i mässan. Nu kan besökarna välja att gå in i mässhallarna eller gå direkt till föreläsningarna. De flesta föreläsningarna är inspelade men det förekommer också livesändningar. Det finns möjlighet att chatta med föreläsaren även under de inspelade föreläsningarna. 

 

Några exempel på montrar från mässan

 

 

Flera mässhallar

Här är det rörelse och ofta har de digitala mässor flera mässhallar. Är mässan större kan hallarna också ha olika teman. Besökarna besöker montern genom att klicka på den och då visas den på bildskärmen. Besökarna kan starta chatt och ta del av allt innehål som finns.

Några röster från besökare

"Superbra mässa med föreläsningar som jag inte trodde att det skulle vara!

"Mycket att ta in, noterade parallellt i min affärsplan, fick något ont om tid mot slutet men jättefint att webbinaren låg kvar ända tills söndag eftermiddag

"Väldigt bra att kunna gå på mässa hemma och i lugn och ro".

"Man slipper ju resa och sparar mycket tid. Toppen att bara dyka in till det som intresserar och är relevant".

"Jag som har svårt med ljud och för mycket intryck och inte längre klarar sådana event tyckte det var toppen. Nu kunde jag ändå vara med."

"Mycket bra mässa, lätt att hitta"

 

Utställarna 

Utställarna presenteras, med logo, information, länkar och erbjudanden. Inloggade besökare kommer direkt till er monter vid klick på loggan.

"Väldigt snygg och välgjort! Får verkligen en känsla av att man är på en mässa, och kan i lugn och ro titta igenom allt. Många utställare och många seminarier. Bra jobbat!"

Mattias Oljelund, Svenskt Näringsliv

Monter – Premium

Extra allt och flera möjligheter.

Chatta eller möt besökaren över video.
Som utställare ser du vilka besökare som tagit del av information och vilka som besökt montern.

Flexibla monterlösningar

Det finns flera monteralternativ. 
Chatta eller möt besökaren över video.
Som utställare ser du vilka besökare som tagit del av information och vilka som besökt montern.

Basmonter 

Har allt du behöver för ert deltagande i den digitala mässan. Här finns chat /video, mässerbjudanden, bildvisare för egna bilder, fakta om er som utställare, webbinar, logo. Vill du synas lite extra kan du komplettera med tilläggstjänster.
Det ingår att du får statistik, kontaktuppgifter på besökare i monter och vilka som tagit del av erbjudanden samt tittat på webbinar.

Representant / personal i montern

o   Profilbild alternativt logo
o   Titel
o   Email (frivilligt)
o   Linkedinprofil (frivilligt)
o   Eget inlogg till montern
o   Data och statistik på allt som händer i montern. Se hur många och vilka som har haft kontakt. Möjligheter att exportera.

Utblidning 

Strax innan mässan erbjuder vi utbildning i verktyget för er personal som ska bemanna montern. Vi gör det över videomöte, ca 30 minuter tillsammans med fler utställare.

Föreläsning / webinar

o   Inspelat, live, streamat via youtube eller vimeo
o   Konferens via Zoom, MS teams, eller länkning via valfri. 
o   Chatt med besökarna
o   Besökar statistik, hur många och vilka kan exportera data per webinar
o   Eget inlogg för föreläsare

Erbjudanden / Informationsguider

I monter kan du erbjuda besökarna olika erbjudanden. De kan vara riktade till olika målgrupper. När besökarna tar del av erbjudanden får du som utställare deras namn och e-postadress för egen uppföljning.

NYHET! Digital goodiebag

Goodiebag har alltid varit ett populärt inslag i de fysiska mässorna, nu kan vi presentera en "Digital Goodiebag". i den kan besökarna samla alla era fina erbjudanden. När besökaren är klar med mässan väljjer man att ladda hem alla erbjudanden. 

Föreläsningarna är LIVE eller inspelade!

Vi berättar gärna mer om våra erfarenheter och vad vi tror fungerar bäst. Fler plattformar fungerar, men vanligast är Youtube, inspelade filmer laddas upp dolda.

 

 

LIVESCEN med samtal och debatter