Företagets hemsida

Läs Dittes fem tips!

Kom igång med din hemsida

Läs Dittes fem tips!

1. Snygg och lättläst hemsida
Din hemsida är din affärsyta på webben. Vi köper alla med ögonen. Det första intrycket ger en bild av vem du är.

2. Var närvarande och skapa dialog med din kund
Välj ett hemsideverktyg som är så enkelt och visuellt så att du själv kan ta kontroll och uppdatera och lägga upp videor mm. Distansen mellan dig och din kund minskar.

3. Möt din kund i deras vardag
Med en responsiv hemsida som skalar om sig efter skärmstorleken finns din hemsida när din kund behöver dig. Kanske är det på tunnelbanan, via mobilen eller kanske i läsplattan från hemmasoffan?

4. Ta hjälp av proffsen
Det är alltid bra att bjuda in designproffs för att se över din logga och form. Ta in SEO-experter när du vill växla upp trafiken till din sida och se till att din hemsida kopplas mot Facebook, Instagram mm.

5. Trygg kund köper
Återkoppla ofta och gör dig påmind. Skicka nyhetsbrev eller blogga där du delar med dig av sådant som du vet din kund behöver. Lägg upp ditt telefonnummer och var tillgänglig.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022