Från garaget mot miljardbolag!

torsdag 8 nov 10.30 Sal D

Barndomsvännerna och numera superentreprenörerna Joachim Lindström och Filip Ummer var 19 år gamla när de startade sina första företag 2013. De hade en enkel idé och startade iDeal Of Sweden - via återförsäljare så skulle man nå ut med sina specialdesignade mobilskal.

Men konkurrensen var stentuff och konkursen var nära flera gånger om. Skam den som ger sig! Genom att strategiskt bygga varumärket genom sociala medier kring The iDeal Concept bygger man ett ekosystem av stilfullt designade och funktionella produkter som sinsemellan är magnetiskt kompatibla och utbytbara helt efter tycke och smak. Inspirationen hittar man bland de senaste trenderna från världens catwalks och trade shows.

Swedbank och Ideal of Sweden bjuder in till ett samtal kring entreprenörsandans drivkraft, varför man valt jobba med influensers och den nya hårfina satsningen Hermine Hold som man gör tillsammans med Isabella Löwengrip samt Golden Vagance där bland annat även Per Holknekt är involverad.