Effektivisera ditt bloggande

18 augusti 2015

En förutsättning för att din företagsblogg ska fungera, är ju att den uppdateras med nytt innehåll med jämna mellanrum. Kommer det in besökare på din hemsida och ser att det är flera månader sedan du uppdaterade den, så kommer de automatiskt att få en känsla av att även ditt företag ligger på is. Och din blogg ska ju ge motsatt effekt!

Många företagare tycker att det verkar väldigt jobbigt och tidskrävande att sköta en blogg. Vissa gör ett försök och skriver några inlägg, men tappar sedan motivationen. Anledningarna kan vara att de inte riktigt vet vad de ska skriva om,  att de tycker att det tar på tok för lång tid att få till ett bra inlägg eller att de helt enkelt glömmer bort sin blogg helt och hållet.

Och visst, det kan ta tid att blogga, det kan ta jättemycket tid. Men inte om man lägger upp det på ett välplanerat sätt, då går det av bara farten! Det du behöver är en bloggplan, som ett bloggschema som du följer. I din bloggplan har du bestämda dagar du postar dina blogginlägg, samt förutbestämda bloggämnen. Kanske bloggar du om ett ämne på måndagar, ett annat på, exempelvis. Dessa blogginlägg kan du göra tidsinställda, med andra ord skriva dem i förväg.

Business Bloggers digitala bloggskola lanseras i slutet av augusti. Där kan du bland annat ta del av många tips som rör hur du skapar en så effektiv bloggplan som möjligt, det vill säga hur du lägger ner minimalt med tid på ditt bloggande, men med största möjliga effekt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022