Torg för näthandlare på Eget Företag-mässan

Mats Evergren
31 oktober 2018

Svensk Handel samlar partners och öppnar e-handelstorg på mässan Eget Företag.  Digitaliseringen förändrar snabbt spelplanen för handelns företag. Idag säljs varannan bok, var tredje teknikpryl och var sjätte klädesplagg online. Allt talar för att utvecklingen kommer att fortsätta.

Svensk Handels prognos Det stora detaljhandelsskiftet förutspår att upp till var tredje krona i detaljhandeln kan spenderas på nätet till år 2025. Näthandeln innebär oändliga möjligheter att nå ut till nya kunder över hela världen.

-Digitaliseringen gör handeln global och det är avgörande att svenska handelsföretag har de bästa förutsättningarna att vara konkurrenskraftiga, säger David Abresparr, marknadschef på Svensk Handel.

Under Eget företag mässan 8-10 november finns Svensk Handel på plats med ett e-handelstorg. Tillsammans med några partner byggs ett frågetorg upp för dig som just har startat eller funderar på att starta en e-handel.

Hur tar jag betalt i min webbutik? Hur får jag ut mina varor till kunderna? Hur skyddar jag mig mot bedrägerier? Hur gör jag när jag ska anställa? Och vad gör jag när jag får problem med personalen? Är frågor du kan få svar på i Svensk Handels monter under mässan Eget företag.

Läs mer om mässan här!

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Några av våra utställare.

PRV måste finnas i företags medvetande redan från starten av deras resa, och mässan har verkligen gett oss en fantastisk möjlighet att synas och nå ut trots pandemins restriktioner. Våra informationsfilmer sågs över 300 ggr och vi hade massa fina samtal med nyfikna nyföretagare. En eloge till mässan som tagit in många synpunkter från tidigare tillfällen för att underlätta för besökare och monterpersonal.

Erik Engqvist, Strategisk samordnare, PRV

För Björn Lundén är Mässan Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén

Vi märkte snabbt att digitala mässan har ett riktigt bra verktyg för oss utställare. Vi fick en levande dialog med ett bra kundflöde. Vårt utfall blev som den fysiska mässan.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

”Vi på Svedea tycker att den digitala mässan är en framgång. Deltagarna kan ansluta oavsett var i landet de bor och det finns möjlighet att delta både kvällstid och dagtid. Perfekt för den presumtiva nyföretagaren som ännu inte tagit steget och som har svårt att vara borta från sitt nuvarande arbete på dagtid.  Det är också positivt att besökarna har möjlighet att träffa oss utställare på flera sätt, tex via chat, seminarium, korta filmer och ta del av erbjudanden”. 

Jonas Nilsson Chef direktaffär företag, Svedea

Vi är stolta att presentera några av våra attraktiva utställare 2022